خبر مهم از و ارتقای وضعیت شغلی | تصویب تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در مجلس

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی و ارتقای وضعیت شغلی که شامل کارکنان همه دستگاه‌های دولتی می‌شود، در مجلس تصویب شد.
خبر مهم از و ارتقای وضعیت شغلی | تصویب تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در مجلس
کد خبر : ۵۵۶۲۷

نماینده مردم اردستان در مجلس گفت: تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در مجلس تصویب شد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی و ارتقای وضعیت شغلی که شامل کارکنان همه دستگاه‌های دولتی می‌شود، در مجلس تصویب شد.

حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد، نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به توافقی که از گذشته بین مجلس و دولت انجام شده بود، روز گذشته «یکشنبه، هشتم بهمن ماه» در جلسه علنی مجلس تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی و ارتقای وضعیت شغلی که شامل کارکنان همه دستگاه‌های دولتی می‌شود مصوب شد.

او افزود: شورای نگهبان در گذشته ایراداتی را به این مصوبه گرفته بود که روز گذشته اصلاح آن‌ها در دستور کار مجلس قرار گرفت و امیدواریم شورای نگهبان این اصلاح را بپذیرد تا امنیت شغلی بهتری برای نیرو‌های شرکتی ایجاد شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس با بیان اینکه مشمولان این مصوبه کسانی هستند که در سال ۱۴۰۱ جذب شده‌اند و اکنون در حال خدمت هستند، گفت: تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در ادارات و دوایر دولتی مطالبه جدی بود که سال‌های گذشته تاکنون از بنده در حوزه استحفاظی و دیگر نمایندگان مجلس می‌شد، اما شورای نگهبان ایراداتی می‌گرفت که با تلاش‌هایی که روز گذشته انجام شد ایراد‌های آن برطرف شد و به احتمال ۹۹ درصد مشکلی برای تأیید وجود نخواهد داشت.

طباطبایی‌نژاد تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی را یکی از اقدامات خوب مجلس عنوان کرد و گفت: قاعدتاً دولت و مجلس عزم جدی برای این موضوع دارند که استخدام نیرو‌ها به صورت شرکتی و بی‌ثبات نباشد و دولت در قبال استخدامی که انجام می‌دهد پاسخگو باشد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام کار برنامه‌ریزی بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: وضعیت برنامه بودجه ۱۴۰۳ روز گذشته نهایی شد و همه مصوبات آن در صحن علنی مجلس انجام شد و اکنون برای شورای نگهبان ارسال شده است که طبیعتاً مثل روال همیشگی ایراداتی را به مصوبات مجلس گرفته می‌شود که در فرصتی دیگر باید در مجلس برطرف شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس یکی از مصوبات خوب دیگر مجلس را کاهش مدت خدمت سربازی عنوان کرد و گفت: طبق مصوبه مجلس میانگین خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه خواهد رسید. یعنی حداقل ۳ ماه از خدمت تمامی سربازان کاهش پیدا می‌کند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه حداقل حقوق سربازان متأهل ۹ میلیون تومان خواهد شد، اضافه کرد: همچنین مشمولان خدمت سربازی با ۳۵ سال سن و دارای دو فرزند و بیشتر معاف خواهند شد که این معافیت برای حمایت از مشمولان سربازی که تشکیل خانواده داده‌اند، وضع شد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا در بودجه سال آینده افزایش قیمت بنزین پیش بینی شده است، گفت: به هیچ عنوان موضوع افزایش قیمت بنزین در دستورکار نبوده است، زیرا احساس می‌شود در وضعیت کنونی یکی از عوامل افزایش تورم در کشور تغییر قیمت بنزین است؛ بنابراین مجلس و دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در سال جدید نخواهند داشت.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر